STEP UP!
Udviklingsforløb for iværksættere og selvstændige
I marts starter nyt udviklingsforløb for iværksættere og selvstændige op – forløbet er bygget op omkring 5 workshops og to 1:1 samtaler og faciliteres af Michele Lykke, vores iværksætterkonsulent.
Udviklingsforløbet består af 5 workshops - hver gang fra kl. 17.00 til 20.00 - og to 1:1 samtaler. Der er forplejning undervejs. Selve forløbet er bygget op omkring faglige indlæg, og øvelser med fokus på forretningsudvikling, videndeling, samt sparring omkring dine konkrete udfordringer, med afsæt i relevante værktøjer.
Hvem kan deltage
Enten står du lige overfor at starte egen virksomhed eller også har du været i gang i et års tid og vil gerne have mere fart på processen. Du brænder for at udvikle din virksomhed, og har mod på at flytte dig selv og din virksomhed gennem sparring og videndeling med andre lokale iværksættere.
Formål og udbytte
Formålet med forløbet er at give dig et rum, hvor du kan arbejde målrettet med din forretningsudvikling i et samspil med andre iværksættere. forløbet giver dig mulighed for at hente inspiration fra mange forskellige områder.
Du bliver en del af et fællesskab, hvor du kan holde motivationen oppe, spejle dine udfordringer, din udvikling og fejre dine succeser i et lærerigt møde med andre iværksættere og selvstændige.
Forudsætninger for at deltage
Både deltagere med og uden CVR-nummer kan deltage i forløbet. Ligesom du kan arbejde med din virksomhed på fuldtid eller som en hobbyvirksomhed.
Du skal dog være seriøs omkring at ville udvikle din forretning, ligesom du har konkrete målsætninger for din virksomhed. Du skal være åben, ærlig og villig til at sætte egne erfaringer i spil. Dele ud af både dine succeser og dine fejl.
Pris og vilkår
- Du betaler kr. 750 inkl. moms for at deltage i netværket
- Beløbet dækker alle 5 mødegange og forplejning
- Der fremsendes faktura efter første mødegang
- Vi fremsender en mail med en reminder på hver workshop, fredagen før workshoppen
- Hvis du er forhindret i at deltage i et møde, beder vi dig afmelde af hensyn til forplejning
Program
Onsdag den 20. marts
Passion og Værdier – find dit WHY, HOW, WHAT
Du præsenterer dit koncept, din ide og din drøm, og møder de andre deltagere. Vi arbejder med at identificere din virksomheds kendetegn og klarlægger din virksomheds værdier.
Onsdag den 12. april
Dine kunder - hvem er din ideelle kunde og hvilket problem løser du for din kunde. Vi undersøger hvem din målgruppe er, og hvilke kundetyper dine ydelser henvender sig til. Vi afdækker dit unikke værditilbud og laver personas der kendetegner din ideelle kunde.
Hjemmearbejde – blive klogere på dine konkurrenter – lav markedsundersøgelse. interview 5-10 pot. Kunder
Onsdag den 26. april
Det bæredygtige koncept – Prissætning og omsætningsmål. Hvad har markedsundersøgelserne vist? Hvordan skal konceptet tilpasses? Skab en bæredygtig forretning – sæt pris på dig selv og dine ydelser, og sæt dig et mål.
1:1 Sparring – session 1 (uge 18)
Onsdag den 8. maj
Få Salg og markedsføring til at hænge sammen - Uden salg, ingen virksomhed. Vi afklarer hvordan du kan bruge dit netværk til at skabe salg, og hvilke kanaler der er relevante for dig, når det gælder markedsføring.
Hjemmearbejde: klarlæg hvad du vil opnå på kort sigt og langt sigt.
Onsdag den 31. maj
Gameplan – kom ud over rampen og præsenter din plan.
Du får lavet en plan for dine næste skridt og sætter mål for hvad du skal udrette og gerne vil opnå i din virksomhed
1:1 sparring- session 2 (uge 23)